4 Απρ 2012

Pin It

Πόνοι περιόδου και πώς να τους αντιμετωπίσετε;

Μήπως ανήκετε στην κατηγορία γυναικών που υποφέρουν κάθε μήνα από τους πόνους της περιόδου;Δεν είστε οι μόνες καθώς περισσότερες από 1/2 γυναίκες υποφέρουν κάθε μήνα από το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο,όπως λέγονται όλα τα συμπτώματα που εμφανίζονται πέντε μέρες πριν την περίοδο  και διαρκούν έως και τέσσερις μέρες αφού ξεκινήσει.Μάλιστα για αρκετές γυναίκες αυτός ο πόνος είναι αφορμή για να λείψουν από την δουλειά ή το σχολείο τους.

Οι πόνοι αυτοί συχνά εμφανίζονται χαμηλά στην κοιλιά και αρκετές φορές συνδυάζονται με πόνους στην μέση,στην σπονδυλική στήλη,στα πόδια.Επίσης απο τη συμπτωματολογία του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου δεν λείπουν η ναυτία,η διάρροια,ο εμετός, η ζάλη, το πρήξιμο και το φούσκωμα,ακόμη και οι πονοκέφαλοι. Πέρα απο σωματικά τα συμπτώματα μπορεί να είναι και ψυχολογικά όπως για παράδειγμα κατάθλιψη και στρες. Συνήθως τα συμπτώματα αυτά υποχωρούν μόλις ξεκινήσει η κανονική ροή του αίματος ,αλλά όπως ανέφερα και παραπάνω μπορεί να χρειαστεί  μια με δυο  αλλά σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και τέσσερις μέρες  για να υποχωρήσουν.

Αυτά που  μπορούμε να κάνουμε για να ανακουφιστούμε από αυτά τα δυσάρεστα συμπτώματα είναι πολλά και αν συνδυαστούν μπορεί να αλλάξουν αυτές τις δύσκολες μέρες.

Καταρχήν από προσωπική πείρα και όχι μόνο ,καθώς υπάρχουν πολλές έρευνες που το επιβεβαιώνουν, μπορώ να πω ότι η ισορροπημένη διατροφή και ιδιαίτερα η διατροφή που είναι φτωχή σε ζωικά λιπαρά  και σε νάτριο μας βοηθάει να αποφύγουμε το πρήξιμο  και το φούσκωμα.

Επίσης η γυμναστική (και ιδιαίτερα η αερόβια όπως το βάδισμα και ο χορός) όταν ενταχθεί στο καθημερινό σας πρόγραμμα ελευθερώνει στο σώμα σας  ενδορφίνες που κάνουν την ψυχολογία σας καλύτερη.

Διάφορα κολπάκια που ανακουφίζουν πολλές γυναίκες είναι:
-η τοποθέτηση μιας θερμοφόρας ή μιας ζεστής κομπρέσας πάνω στην κοιλιά ή ακόμη και ένα ζεστό ντους.
- το να στραφούμε προς τα προϊόντα της φύσης,δηλαδή  διάφορα βότανα όπως η αρτεμισία η κοινή,η αχιλλέα η χιλιόφυλλος,το καυλόφυλλο,το τζίντζερ και το φασκόμηλο.Μπορεί αυτά τα βότανα να σου είναι άγνωστα ή ακόμη και να σου φαίνονται αστεία λόγω των ονομάτων τους αλλά αν πας σε ένα κατάστημα με βότανα και φυσικά προϊόντα θα σε ενημερώσουν σχετικά με αυτά και τις ιδιότητες τους.
-ένα μασαζ στην κοιλιά μπορεί επίσης να σε βοηθήσει καθώς με την τριβή θα μεγαλώσει η συγκέντρωση αίματος στην περιοχή και έτσι θα συμβάλει στην καλύτερη κυκλοφορία του.Κάποια αιθέρια έλαια σαν αυτό της μέντας θα κάνουν το μασαζ πιο αποτελεσματικό.


Αν όλοι οι παραπάνω τρόποι δεν σας βοηθήσουν πρέπει να απευθυνθείτε στον  γυναικολόγο σας για να σας πει μήπως οι πόνοι οφείλονται σε άλλα ιατρικά προβλήματα και αν όλα είναι φυσιολογικά  να του ζητήσετε  να σας προτείνει το κατάλληλο αναλγητικό.

Ελπίζω οι συμβουλές μου να σας βοηθήσουν και να κάνουν αυτές τις δύσκολες μέρες λιγότερο επώδυνες.